Thursday 7 November 2013

bekam merawat sihir dengan izin Allah

Rasulullah pernah bersabda yang maksudnya :
" Sesungguhnya Syaitan ( Jin ) itu berjalan dalam tubuh anak Adam sebagaimana darah yang mengalir dalam tubuhnya ".


"Sesungguhnya syaitan bergerak dalam badan anak Adam

(manusia) seperti aliran darah."


Dari ka`b bin malik bahawa ada seorang perempuan yahudi menghadiahkan seekor kambing bakar kepada Nabi SAW di Khaibar.Baginda pun bertanya "apakah ini ?" ..Wanita itu menjawab "hadiah".Wanita itu berhati-hati jangan sampai menyatakannya sedekah,sehingga baginda tidak mahu memakannya sama sekali.Tidak lama kemudian,Nabi SAW makan dan para sahabat pun makan.Tiba-tiba baginda bersabda "hentikan",kemudian baginda bertanya kepada wanita itu.."apakah kamu telah meracuni kambing ini ? wanita itu menjawab "ya"..baginda bertanya "mengapa ?" wanita itu menjawab "aku ingin sekiranya kamu pendusta,orang-orang akan segera boleh berehat dari kedustaan kamu,tetapi jika kamu seorang Nabi,maka itu tidak akan berbahaya bagi kamu.Maka Nabi SAW pun berbekam pada kawasan tengkuk dengan 3 bekaman serta memerintahkan para sahabat supaya berbekam.

 Bekam sihir boleh dilakukan di semua titik yang dipanggil Thibbun Nabawi . Selain itu, bekam juga boleh dilakukan di titik sendi badan. 

Fungsi berbekam jenis ini ialah untuk mengeluarkan endapan sihir atau darah kotor akibat gangguan jin yang bergerak melalui saluran darah manusia.
Bahagian yang wajib dibekam ialah kepala dan tengkuk. Bahagian tubuh yang lain dibekam mengikut keperluan, bergantung pada jenis sihir.
Sebelum memulakan rawatan, perawat dan pesakit perlu membaca ayat Kursi disusuli dengan surah al-Ikhlas, al-Falaq dan an-Nas dan bacaan diteruskan ketika berbekam. digalakkan juga berzikir.


BERBEKAM LAH setiap bulan secara kosisten disamping berdoa kepada Allah untuk sembuh dari gangguan sihir tersebut.

insya Allah gangguan sihir tersebut akn hilang.





untuk temujanji rawatan bekam lelaki di kelantan: 013-4060158
untuk temujanji rawatan bekam di sekitar rawang : 014-5074413
untuk temujanji rawatan bekam wanita di kelantan: 012-3803061
No tel pejabat di WAKAF BHARU : 09-7190523


No comments:

Post a Comment