Thursday 7 November 2013

BEKAM MASALAH BISUL


BEKAM MENYEMBUHKAN PENYAKIT KULIT/ BISUL

Bisul disebabkan oleh bakteria pada folikel rambut.

Ia biasanya disebabkan oleh jangkitan bakteria Staphylococcus aureus, menyebabkan bahagian badan yang sakit bengkak pada kulit yang disebabkan oleh pengumpulan Tisu mati dan nanah.





organisma atau bahan asing yang memasuki sebahagian tisu membunuh sel sekeliling, membebaskan toksin dan mengakibatkan tindak balas keradangan dengan menarik banyak sel darah putih kepada kawasan tersebut dan meningkatkan aliran darah di sekeliling. Dengan itu, nanah adalah kumpulan sel tisu yang mati, sel darah putih, organisma yang berjangkit atau bahan asing dan toksin yang dibebaskan oleh kedua-dua organisma dan sel darah. Sturktur akhir bisul adalah dinding bisul yang terbentuk oleh sel sihat dalam cubaan mendirikan halangan sekeliling nanah yang menghadkan bahan berjangkit dari struktur sekeliling.

untuk merawat masalah bisul, disarankan BERBEKAM, terutama dibahagian yang  terdapat bisul. nanah, darah bertoksin, sel-sel darah yang telah mati akan dibekam keluar. inshaa Allah,dengan rawatan bekam. bisul akn sembuh.
bagi mereka yang mempunyai masalah bisul berulang, disarankan berbekam setiap bulan selama 3 bulan berturut-turut diteruskan dengan rawatan bekam 2-3 bulan sekali.

 UNTUK TEMUJANJI, SILA HUBUNGI:
-->  013-4060158 (TABIB MIE- KELANTAN)
--> 013-5074413 (USTAZ FADHLI -RAWANG)
--> 012-3803061 (TABIBAH NA-KELANTAN)
--> 09-7190523 PEJABAT (WAKAF BHARU, KELANTAN)

No comments:

Post a Comment